مقالات
چاپ

بیش از یک سال است که اپل شکایت حق چاپ را علیه شرکت مجازی سازی دستگاه کورلیوم تنظیم کرده است. اما اکنون یک حکم صادر شده و آن قطعاً علیه اپل است.

طبق گزارش واشنگتن پست امروز ، اپل درگیری قانونی خود علیه کورلیوم را از دست داده است ، قاضی به نفع شرکت دوم حکم صادر کرده است. کورلیوم با اجازه دادن به افراد برای مجازی سازی iOS در سایر دستگاه های خود ، طی سال ها نام خود را به دست آورد. هدف تحقیق امنیت است ، با استفاده از ابزار مجازی سازی کورلیوم به محققان اجازه می دهد اشکالات نرم افزار را کشف کنند.

رسیدگی دادگاه به پرونده

قاضی رسیدگی کننده پرونده بین اپل و کورلیوم این پرونده را رد کرده و گفته است که کورلیوم بار استفاده عادلانه را تعیین کرده است و در نتیجه استفاده از محصول "مجاز" است.

دادگاه با توجیه کردن تمام فاکتورهای لازم ، کورلیوم وظیفه خود را برای ایجاد استفاده عادلانه بر عهده گرفته است. »قاضی اسمیت دستور روز سه شنبه را نوشت. "بنابراین ، استفاده از iOS در ارتباط با محصول کورلیوم مجاز است.

اپل در آگوست سال گذشته رسماً علیه کورلیوم شکایت کرد و گفت: نرم افزار مجازی سازی iOS باعث نقض حق نسخه برداری خود اپل شده است. پس از پرونده قضایی اولیه ، کورلیوم صدای مختلفی را ارائه داد که منجر به پایان سال 2019 شد.

به عنوان مثال ، در ماه اکتبر ، کورلیوم پاسخ خود را به ادعای حقوقی اولیه اپل ارائه کرد و گفت:

روز دوشنبه ، شرکت کورلیوم ، استارتاپی که توسط اپل به اتهام نقض حق نسخه برداری در ماه آگوست شکایت شد ، پاسخ خود را به این دادخواست ارائه داد. اپل ادعا کرد که محصول کورلیوم غیرقانونی است و به محققان کمک می کند ابزارهای هک را بر اساس اشکالات نرم افزاری موجود در iOS به آژانس های دولتی بفروشند که سپس از آنها برای هک اهداف استفاده می کنند. دنیای امنیت سایبری از دادخواست اپل شوکه شد ، که به عنوان تلاش برای استفاده از حق چاپ بهانه ای برای کنترل بازار پر رونق و تا حد زیادی قانونی آسیب پذیری های نرم افزار تلقی شد. این دادخواست فقط چند روز پس از آنكه اپل اعلام كرد به محققان دستگاه های ویژه "از قبل هك شده" داده می شود تا به آنها اجازه دهد اشکالات بیشتری را به این شركت پیدا و گزارش دهند ، طرح شد.

دادخواست اپل از کورلیوم

و در دسامبر سال 2019 ، مدیر عامل شرکت کورلیوم گفت که اپل "به دنبال ایجاد الگویی برای از بین بردن فرار از زندان های عمومی" است.